رهگیری مرسولات پستی یکی از خدماتی است که شرکت ملی پست ایران به مشتریان خود ارائه می دهد.
با استفاده از این امکان شما می توانید مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله توسط پست ، نام فرستنده و گیرنده و آخرین وضعیت مرسوله را بصورت آنلاین مشاهده کنید.
البته ویژگی اصلی بخش رهگیری مرسولات پستی ، نمایش آخرین وضعیت مرسوله است . به زبان ساده تر ، شما با استفاده از این ویژگی می توانید بفهمید که مرسوله شما در حال حاضر دقیقا در کدام منطقه پستی و چه وضعیتی قرار گرفته است.
پس از آماده سازی و تحویل مرسوله (سفارش) توسط خودرو جنوب به شرکت پست ، رسید پستی با بارکد 24 رقمی رهگیری از طریق سامانه پیام کوتاه شرکت ملی پست (با مضمون بسته شما با شماره پیگیری 24 رقمی به شرکت پست تحویل داده شد) به شماره موبایل شما ارسال می شود.
ضمن ارسال شماره پیگیری توسط سامانه پیام کوتاه شرکت ملی پست ، این کد 24 رقمی توسط فروشگاه از طریق نوتیفیکیشن بر روی پنل کاربری شما در اپلیکیشن و وب سایت خودرو جنوب ارسال می شود.
برای پیگیری آنلاین وضعیت مرسوله خود ، ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:
سپس سایتی مشابه تصویر زیر برای شما باز خواهد شد.در کادر مربوطه کد رهگیری 24 رقمی را وارد کرده و سپس روی علامت ذره بین در سمت چپ کادر ، کلیک کنید.
تصویر
در صورت وارد کردن کد رهگیری بصورت صحیح ، آخرین وضعیت مرسوله قابل مشاهده است.شود. شما در این بخش می توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:
تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
نقطه پستی
نام مامور پست (نامه رسان)
تصویر مامور پست
تصویر
در صورتی که مایل هستید جزئیات بیشتری از مرسوله را مشاهده کنید. کمی به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه زرد رنگ مشاهده جزئیات بیشتر را انتخاب کنید.
شما در این بخش می توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:
تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
نوع سرویس
دفتر پستی مبدا
مبدا و مقصد
نام گیرنده و نام فرستنده
کدپستی گیرنده و فرستنده
وزن و هزینه پست
تصویر